Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija

Programmas mērķis ir pilnveidot pedagogu un sociālo darbinieku zināšanu apguvi sociālajā pedagoģijā, lai iegūtu tiesības veikt sociālpedagoģisko darbību.

Programmas uzdevumi-

  1. Veidot izpratni un veicināt zināšanu   apguvi par sociālo pedagoģiju un sociālpedagoģiskās darbības mērķiem un uzdevumiem.
  2. Veicināt zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi patstāvīgi plānot, organizēt un vadīt sociālpedagoģisko darbību ar dažāda vecuma bērniem un jauniešiem, izvēloties atbilstīgus paņēmienus, metodes, formas un līdzekļus, kas piemēroti izglītojamā vajadzībām, individuālajai attīstībai, dzīves prasmju līmenim, skolas un ģimenes resursiem.
  3. Veicināt profesionālās pašpilnveides prasmes, identificējot bērnu un jauniešu socializācijas riskus un novērtējot tos, izvēloties atbilstošas socializācijas procesa risku novērtēšanas metodes.
  4. Veicināt izpratni par starpinstitucionālās un sadarbības ar bērna / jaunieša ģimeni nepieciešamību un iespējām.
  5. Iegūt zināšanas un prasmes analizēt problēmsituācijas, meklēt atbilstošas pieejas un iespējas sociālpedagoģiskajā praksē šo problēmu risināšanai.
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas Pedagogi ar skolotāja profesionālo kvalifikāciju un sociālie darbinieki ar sociālā darbinieka profesionālā bakalaura kvalifikāciju.
Apjoms un īstenošanas forma 160 stundas; Mācības notiek piektdienu pēcpusdienās, sestdienās un skolēnu brīvdienās attālināti tiešsaistē MS Teams platformā
Maksa EUR 658,00
Informācija par pieteikšanos Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi, pieteikšanās saite atvērta līdz 01.12.2024.
Programmas saturs
  1. Ievadnodarbība.
  2. Vispārīgās, pedagoģiskās, attīstības un sociālās psiholoģijas atziņas indivīda uzvedības izpratnei un regulēšanas iespējām ģimenes, pirmsskolas un skolas vidē.
  3. Sociālā pedagoga darbība izglītības pārmaiņu/transformācijas procesi: izaicinājumi, problēmas, risinājumi.
  4. Sociālpedagoģiskā darba raksturojums.
  5. Sociālpedagoģiskā darbība bērnu un ģimenes tiesību aizsardzībā.
  6. Diagnosticējošā funkcija sociālā pedagoga darbā.
  7. Atbalstošā funkcija sociālā pedagoga darbā.
  8. Konsultatīvā un izglītojošā funkcija sociālā pedagoga darbā.
  9. Koordinējošā funkcija sociālā pedagoga darbā.
  10. Dažādības risinājumi sociālā pedagoga darbā speciālās un iekļaujošās izglītības ietvaros.
  11. Prakse/ Patstāvīgais darbs-kursa darbs.
Programmas apguves nosacījumi
  1. Piedalīšanās nodarbībās un starppārbaudījumi - 70% no kopējā vērtējuma.
  2. Prakse no kopējā vērtējuma 15%
  3. Noslēguma pārbaudījums: kursa darbs un tā prezentēšana - 15% no kopējā vērtējuma.
Izglītību apliecinošs dokuments Sertifikāts
Programmas vadītājs un mācībspēki

PPMF, stundu pasniedzēja, RD Izglītības atbalsta nodaļas vadītāja  Inese Štekele
PPMF, prof. Ilze Ivanova
PPMF, prof. Anika Miltuze
PPMF, pētn. Anita Berķe
PPMF, doc. Gunta Kraģe
Pamatskolas “Rīdze” sociālā pedagoģe, Rīgas Centra un Ziemeļu raj. sociālo pedagogu metodiskās apvienības vadītāja Agrita Ronesala  

Īstenotāja kontaktinformācija Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs
Inga Liepiņa, inga.liepina@lu.lv, T.29174118
Pieteikties