Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija Programmas mērķis ir paaugstināt speciālās izglītības programmās strādājošo pedagogu profesionālo kompetenci un veidot sapratni par komandas darba nepieciešamību izglītības iestādē, sekmēt skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem, psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās traucējumiem kvalitatīvu iekļaušanu izglītības sistēmā. Apgūstot programmu, skolotāji pilnveidos zināšanas un praktiskās iemaņas par pedagoģiskā darba organizēšanu, metožu un paņēmienu izvēli mācību satura apgūšanai izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās traucējumiem. Skolotāji gūs ieskatu par attīstības traucējumu diagnostikas iespējām un praktiskām diagnostikas metodēm. Skolotāji pilnveidos zināšanas un prasmes individuālo mācību un audzināšanas programmu veidošanā, skolēnu zināšanu vērtēšanā un skolotāju, vecāku un sabiedrības sadarbības modeļu veidošanā.
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas Skolotāji, kuriem ir augstākā izglītība pedagoģijā un skolotāja profesionālā kvalifikācija un kuri iesaistīti izglītības programmu izglītojamajiem ar speciālajām vajadzībām īstenošanā.
Apjoms un īstenošanas forma

Programmas apjoms ir 72 stundas.
Mācības notiek attālināti tiešsaistē MS Teams platformā 9 sestdienas 4 mēnešu periodā.

Maksa 284,00 euro
Pieteikšanās no/līdz Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi, pieteikšanās saite atvērta līdz 01.12.2024.
 
Programmas saturs

Jēdzienu mācīšanās grūtības, mācīšanās traucējumi izpratne. Psihisko funkciju nepietiekama brieduma izpausmes. Mācīšanās traucējumu veidi, to mazināšanas iespējas. Pedagoģiskie nosacījumi sekmīga mācību procesa organizēšanai, individualizācijas un diferenciācijas iespējas. Koriģējosi attīstošā darbība mācīšanās traucējumu mazināšanai. Atbalsta pasākumi pedagoģiskajā procesā.

Speciālā izglītība mūsdienu izpratnē. Speciālā izglītība Latvijā. Normatīvie dokumenti, kas regulē speciālās un iekļaujošās izglītības darba organizāciju izglītības iestādē. Izglītojamo speciālo vajadzību atpazīšana, viņu iekļaušana izglītības iestādē, mācību un audzināšanas procesa plānošana un organizēšana

Atbalsta nodrošināšana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām pedagoģiskajā procesā. Individuālie izglītības programmas plāni, atbalsta pasākumi mācību procesā. Uzvedības problēmas, to iespējamā korekcija

Mācību stundas organizēšana un vadīšana skolēniem ar speciālām vajadzībām. Kāda ir laba mācību stunda? Stratēģijas darbā ar bērniem, kuri nerunā. Vizuālais atbalsts skolēnam ar funkcionāliem traucējumiem.

Pedagoģiskā darba organizēšana un metodika valodas mācību  jomā. Valodas mācību jomas metodika un sasniedzamie rezultāti skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem (58 izglītības programma un 59 izglītības programma). Vērtēšana un vērtēšanas kritēriji  skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem valodas mācību jomā.
Autisms un autiskā spektra traucējumi. Praktiskā darba metodes.
Sadarbība ar ģimenēm, kurās ir bērns ar speciālajām vajadzībām.

Pedagoģiskā darba organizēšana un metodika matemātikas mācību  jomā. Matemātikas mācību jomas metodika un sasniedzamie rezultāti skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem(58 izglītības programma un 59 izglītības programma).
Vērtēšana un vērtēšanas kritēriji  skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem matemātikas mācību jomā.

Kursu nobeiguma darba izstrāde un prezentēšana.

Programmas apguves nosacījumi Aktīva dalība tiešsaistes nodarbībās un tiek izstrādāts, un prezentēts kursu nobeiguma darbs.
Izglītību apliecinošs dokuments Sertifikāts par tiesībām strādāt ar bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, psihiskās attīstības aizture un mācīšanās traucējumi.
Programmas vadītājs un mācībspēki Programmas vadītāja Dr.pead. Ilze Šūmane
Īstenotāja kontaktinformācija

Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs
Inga Liepiņa, inga.liepina@lu.lv, T.29174118

 
Pieteikties